Medärvda nördsidor fördunklar mitt inre

Jag har fått mani. Jag har blivit sån jag alltid har svurit på att inte bli sen jag var liten. 
Jag gillar biologi.
Och astronomi.
Mamma är läkare, föredetta biolog och kemist. Hon kan varenda blommas namn på latin och hon älskar astronomi. Hon vet in princip allt om sånt av någon anledning. Jag har alltid svurit på att vad jag än gör så ska jag aldrig vilja ha nånting med blommor att göra. Och nu kan jag inte gå förbi en blomma utan att fundera på vad den kan heta. Och jag älskar astronomi. Det är så fascinerande. Och stjärnhimlen är så vacker.
Och så kommer vi till läkardelen. Nej. Ajajajaj Nora. Förlåt mej men det är så roligt med olika sjukdomar och hur de påverkar oss och vad som händer när vi får hjärtinfarkt och vad som händer med hjärnan när man tar droger och när man får en stroke!  Är det inte helt fantastiskt fascinerande?

Och vad händer när man ser något man tycker om?
Och.....hur kan musik få en att känna en så obeskrivlig glädje att man skulle kunna hoppa två meter upp i luften bara sådär?
Nej... Nu får det vara slut på detta nörderi.


Varför ska vi sluta nian precis nu? Vi har just haft en mysig klassresa och sedan gått hem till jfk allihopa (eller hälften åtmintone) och ätit pizza. Liksom va? Trevligt vare. (Även om man springer och råkar hoppa upp i en låg dörröppning och ramlar ner på golvet och ingen hör när man skriker för att de är ute)
Det är lite sjukt på något mystiskt sätt.
Jag kommer sakna er så fruktansvärt, hemskt mycket. Allihopa.
Imorgon är det picknickfestival som gällerrrrr. Och jag ska ta med en filt..... hmmmmmmm....Jag tror att vi kommer att bli regnade på. Kanske man borde ta med... presenning eller nåt.

Och sen måste jag tilläga att jag inte är arg på någon. Bara haft lite sömnproblem den här veckan. Och Josse det är jättebra... det där... som du gjorde när jag inte var med du vet. jag är inte arg bara glad. Tack. Jag blir bara så ledsen när du liksom....ja.
öh.

Jag skriver så sammanhängande texter.


(viki hur ändrar man profilbilderna? Jag känner lite hat mot min)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0